Mille fois mille: Merci

DSC_0131[1]

DSC_0136[1]

DSC_0139[1]

DSC_0140[1]

DSC_0156[1]

DSC_0157[1]Na

Weg van alles komt mijn doel weer een beetje dichterbij. Een aantal kilometers voor Curbigny wachten een 10-tal cyclotouristen me op, om samen naar het gemeentehuis te rijden van dit kleine dorpje. Curbigny heeft iets van de Middeleeuwen, een klein dorpje, omsingeld door grootse kastelen. Impressionant.

De kersverse burgemeester wacht me op, de lokale pers staat klaar om me te interviewen. Wat een ontvangst alweer! Het blijft “niet te geloven” wat mijn fietstocht voor Huntington bij de mensen losmaakt. Mijn ‘Tour d’Europe’ gaat tot nu toe nergens onopgemerkt voorbij, ik had het me nauwelijks zo kunnen voorstellen. Samen met de aanwezigen wordt er al snel getoast op mijn passage. Merci Michel Dury voor deze fantastische ontvangst, un grand honneur, een grote eer. Nu ben ik zelfs te zien in de lokale pers, op mijn paasbest én in’t Frans. Ela:).

Away from everything my goal is getting nearer everyday. A few kilometers before Curbigny, a dozen biking enthusiastics are waiting for me. Together we ride to the commune hall of this little village. Curbigny feels like the Middle Ages, a small village surrounded by big castles. Impressive.

The newly elected-mayor is waiting for me. The local media is ready for the interview. What a welcome again! It is still unbelievable what my cross country for huntington is setting in motion. So far my “Tour d’Europe” never passed by without catching attention. I wouldn’t have been able to imagine it. Together with the attendees we raise a toast. Merci Michel Dury for this amazing welcome, un grand honneur, a great honour. Now I am even in the local news, at my Sunday Best and in French. Ela 😉

interview

Passage Curbigny

Met al meer dan 1000 km op de teller rijd ik het Centraal Massief binnen! ‘Kiekevel’. Mijn wielen blijven mooi ronddraaien, in het dagelijkse ritme, gestuwd door mijn in routine geraakte benen. De hellingen en heuvels volgen elkaar mooi op en zo kom ik algauw uit boven de 1000 m. Verder en verder rij ik weg van mijn thuis, om even alles te verliezen wat ik lief heb, met de wind in de rug en de fenomenale vergezichten voor me. Wat is het een plezier om dit te kunnen doen!!

Als mijn fiets er tegen de avond genoeg van heeft, staat er iedere keer een ander huis open, om mij te ontvangen, als een welgekomen gast. Wat is het een warm gevoel van telkens verwacht te worden. Elke avond is het een beetje thuiskomen. Ik geraak niet uitgepraat over mijn project, ik geraak niet uit-geluisterd naar de verhalen over verre fietsreizen, mede-avonturiers die eveneens de wereld doorkruisen.

Merci ‘warmshowers’ om me elke keer zo goed te ontvangen. Bedankt aan iedereen die me volgt. De steun die ik daardoor ervaar en de energie die ik daardoor krijg, geeft me elke dag weer meer ‘courage’ om die trappers te blijven ronddraaien.

Tot het volgende verhaal, Jeroen

I have already done more than 1000 km when I ride in to the Massif Central. Goosebumps! My wheels keep turning swiftly, in the daily ritme, engined by my routine adjusted legs. The slopes and hills follow each other nicely and arrice above 1000 m. Further and further I am riding from home with a tailwind and phenomenal panaromas ahead. What a joy to be able to do this!

When bike have had enough, there is always another home to welcome me as longawaited guest. Being expected gives a nice feeling. Each evening is like arriving at home. I can’t stop talking about my project, I don’t get tired of hearing about far bike travels from fellow adventurers.

Merci ‘warmshowers’ to host me so well each time. Thanks to everyone who is following me. The support and energy I got from everyone, gives me courage every day to keep peddling ahead.

Till the next story, Jeroen

16 Reacties op “Mille fois mille: Merci

  1. Jeroen, je doet het goed. Het doet deugd joyw verhaal te kunnen volgen. Wees voorzichtig en tot je volgende verhaal.

  2. jan.de.schepper2@telenet.be

    Jeroen, Fantastisch ,we hadden het niet verwacht dat je zo’n schitterend begin van je lange reis zou hebben. Prachtig dat er dat je altijd een warme vriendelijke ontvangst krijgt. We denken veel aan u ,doe zo verder. Groetjes Mama en Papa

  3. je volgers groeien ook aan
    ik kijk uit naar je volgende verhalen
    groetjes
    guy

  4. Ignaas Goethals

    Jeroen,

    Met grote bewondering volg ik jou op je tocht voor Huntington.
    Hou de benen soepel en geniet van je uniek project.
    Petje af.
    Zalig Pasen en tot de volgende.
    We blijven u dagelijks volgen.

    Gegroet Ignaas en fam.

  5. Hallo Jeroen,

    Leuk om te lezen dat je overal een warme ontvangst krijgt en soms ook eens gezelschap van een aantal cyclotoeristen. Doe zo verder en hou de moed er in voor Huntington.

    Groeten vanwege Ivan

  6. Fantastisch bezig Jeroen!
    Groet, Stijn R

  7. Jeroen,
    Joyeuses Pâques daar in Frankrijk ! Het doet deugd te horen dat je overal
    goed wordt onthaald. Trouwens, zo te horen…, je redt je best wel in het Frans ! Volhouden Jeroen ! Bonne chance !
    Gerlinde

  8. Hey Jeroen, het ga je goed zo te zien! Geniet van de vele mooie momenten noodwet, je steekt vele mensen een hart onder de riem! We rijden met je mee, groetjes x

  9. R E S P E C T!!! you animal!!!
    liefs,
    3sxxx

  10. Go Fonske! Go!

  11. Gewoon formidable!
    Grote knuffel!
    Els

  12. Bea De Schepper

    He Jeroen, pakje goed aangekomen ?

    Veel dank voor je inzet en hopelijk krijg je overal een warm onthaal.
    Bea

  13. C’est nous qui te disons mille fois merci de nous avoir permis de t’accueillir avec plaisir à Curbigny ! ce n’est pas tous les jours qu’on rencontre quelqu’un comme toi !!!

    BONNE ROUTE

  14. Hey Jeroen, doe zo verder hé! Dankzij je verhalen zijn we toch een beetje bij jou. We bewonderen wat je doet voor Huntington. Hoedje af! We blijven je volgen. Vele groetjes Veerle, Geert, Jelle en Kato xxxx

  15. Aspartame is actually a big conspiracy wherein the Food and drug administration were paid off to turn a blind eye on the reality that it provides you with most cancers and results in you to definitely achieve soft gel slimming capsule.

  16. Wholly damaged about zi xiu tang bee pollen capsule nowadays.

Reageer

