Bonjour Bourgogne

P1120726[1]

DSC_0123[1]

DSC_0126[1]

DSC_0127[1]

Na een goede week (of moet die nog komen? :)), ben ik halfweg Frankrijk. De wijdse landschappen zweven voorbij en de zon blijft me vergezellen. Na 2 keer te zijn ontvangen alsof ik thuiskom stond ik zaterdagnamiddag aan de voet van het op een heuvel gelegen eeuwenoude gemeentehuis van Talant. Een speech van de burgemeester en Sylvie, verantwoordelijken voor ‘Huntington Espoir Grand Est’, waren hen niet te min. Voor een keer een feestelijke aangelegenheid voor deze desastreuze aandoening. Ik zag hier vele gezichten die zonder te spreken getuigenissen nalieten. Klein voel ik me. Volhouden is het minste wat ik kan doen voor hen.

’s Avonds nog even langs de stadskern van Dijon gepasseerd, even wegdromen, om mezelf nadien een welverdiende nachtrust toe te eigenen.

Veel Sterkte Sylvie en Jo, voor alles wat jullie doen voor deze mensen. Een hart onder de riem vanuit België geef ik jullie graag mee.

De weg ligt weer voor me, de druivenranken tonen me waar ik moet gaan. De lente zorgt bij de druivelaars voor de eerste blaadjes. Een prachtig gevoel.

Op de fiets denk ik na over de vele ontmoetingen op deze korte tijd. Wat moet het hard zijn om jezelf te verliezen. Niet kunnen groeien als een mooie tros druiven. Verschrompelen in de plaats van verruimen. Bij mij wegen enkel mijn benen zwaar door de gedane inspanningen. Hun benen houden hen vast en duwen enkel de verkeerde richting uit.

Maar ik kijk uit naar de volgende ontmoetingen. Ik kijk uit naar al wie mijn pad zal kruisen.

Tot de volgende!!
Jeroen

After a good week, I am halfway through France. Wide landscapes float by and the sun is still at my side. After being welcomed twice as if at home, I stood Saturday morning at the foot of the hill-based community hall of Talant. A speech of the mayor and Sylvie, in charge of ‘Huntington Espior Grand Est’, were appropriate. For once, a festive occasion for this disastrous disease. A lot of faces who speak without talking. I feel small, persisting is the least I can do for them.

In the evening I passed by the city center of Dijon to daydream a bit before getting a well-deserved night’s rest. Courage Sylvie and Jo, for everything you do for these people. I happily give this encouragement from Belgium.

But the road lays ahead, the vineyards show me the way. Spring is producing the for the first leaves. A wonderful feeling. On the bike I am thinking about the many encounters in this short time. It most be hard to yourselve. Not to be able to grow as a bunch of grapes. Shrinking in stead of growing. For me only my legs weigh due the effort. Their legs hold them down or push in the wrong direction.

But I am looking forward to the next meeting, the next person that will cross my path.

Until the next!!
Jeroen

5 Reacties op “Bonjour Bourgogne

  1. Hey Capitano, je doet me mijn schoolwerk even opzij leggen.
    Anderhalve week geleden reden we samen naar je eerste stop.
    Ondertussen heb je al een halve Tour de France gereden!
    Leuk om te horen en te zien dat het goed gaat. Eigenlijk doen
    we al een tijdje hetzelfde: alle dagen fietsen. Alleen keer ik elke
    dag terug naar huis en jij alle dagen verder van huis.
    Bewondering voor wat jij doet !! Dat is nog wat anders dan
    ne keer naar Rome fietsen! In groep! Een wijze groep!
    Deze middag rijden ze hier de Brabantse Pijl. 203 km, die sukkels!
    Dat ze maar een voorbeeld aan jou nemen!
    Jij daar, fietsend tussen de rijke wijngaarden van Frankrijk.
    Vergeet niet te proeven!

    Coach

  2. Bea De Schepper

    Dag Jeroen,
    Weet dat veel Huntington patiënten je volgen en je steunen. We wensen je echt het allerbeste.

    veel groetjes

    Bea

  3. Bonjour Jeroen,
    dat je kon fietsen…dat wisten wij,
    dat je naast je bruisen van energie tevens een “emoman” bent mochten de Ganda-Romatrappers eveneens ervaren maar…
    dat je met prachtige beelden zo sprekend kunt uitdrukken voor wie en waarom je nu naar het zuiden stuurt, is voor mij nieuw.
    Het doet na enkele dagen fietsen (waarom niet hé) in de Picardie zo’n deugd alweer iets van je te lezen en te mogen mee beleven.
    Zalig Pasen Jeroen want je bent zalig bezig.
    Dirk & Lili

    • . The verbs &#v202;ser8e” and “watch” are transitive, and have “the garden” as their object. So while Adam’s vocation was indeed priestly (as the vocabulary indicates) it cannot be equated in this way with evangelism, since you can’t evangelise a garden.You tend a garden and bring it to maturity (cultural mandate stuff); you don’t preach about Jesus to it.Blessings,Steve

  4. What about looking at a great dermatologist–now? Just one who will work with you when you bee pollen diet pills —rather than ready right until your goal bee pollen diet pills has concluded. That is what I plan to do–and I’m more mature.

Reageer

