Home Marjorie “mijmeringen”

‘Ik ben blij, zo blij en ik hou van dansen en muziek.’

Ze was in extase. Geen houden aan haar enthousiasme, ongecontroleerd vooruit willen. Dit moment zal me lang bijblijven. Gelukkig zijn, dan weer verdrietig. Het is hard als die gevoelens baas zijn in een lichaam zonder kapitein. Stuurloos maar vol energie staan ze me uit te zwaaien, de patiënten van Home Marjorie. Hier zijn ze thuis en hebben ze houvast, wat heel belangrijk is voor hen. Wij zijn enkel een ontmoeting die vervaagt, een houvast dat wegebt.

Waar ga ik heen, wat zal er gebeuren met mij? Wil ik dit mijn familie aandoen, mij zo te moeten meemaken? Dat zijn vragen die hun leven hebben geleid. Maar nu ga ik weg in hun plaats. Om te voelen hoe het is om alles te verliezen. Het verschil is dat zij blijven vastzitten, terwijl alles rondom hen verdwijnt. Ik ben vrij en alles komt naar me toe.

‘I am so happy, so happy and I love dancing and music.’

She was delighted. Nothing could stop her enthusiasm. Uncontrollably wanting to move forward. I will remember this moment for a long time. Being happy, and then being sad. It must be hard if those feelings control you in a body without captain. Without direction but full of energy they are waving me farewell, de patients of Home Marjorie. Here they are at home and feel grounded, something immensely important for them. We are just a meeting that passes by.

Where am I going? What will happen with me? Do I want to do this to my family, them seing me like this? Questions that marked their lives. But no I am going in their place. To feel how it is to loose everything> The difference is that they are trapped and everything disappears around them. I am free and everything opens up for me.

reportage rtv

wpid-wp-1397021722452.jpeg

Reageer

