De laatste voorbereidingen

for English: see below

Ik heb nog even de benen losgereden langs Vlaamse wegen, hunkerend naar de alsmaar dichter komende dag van het vertrek.

Het zal me bloed, zweet en blaren (op mijn gat) kosten, zo even voor 4 maanden weg van alles wat vertrouwen geeft. Even al mijn vaste waarden kwijt zijn. Geen leerlingen om mee vooruit te gaan. Geen collega’s om even me mee te verpozen. Geen familie die ik zo graag om me heen heb. Geen vrienden om mee af te spreken. Geen huis dat me elke avond opwacht. Helemaal alleen zijn, overgelaten aan mijn lot. Symbolisch als een Huntington patiënt die alles verliest wat hem lief is.

Maar ik sta niet alleen voor deze uitdaging. Bij elkeen waarvoor ik mijn project uit de doeken doe, sta ik versteld van de steun die ik krijg. Gesterkt in de benen door de duizenden kilometers training, gesterkt in het hoofd door de duizelingwekkende gebeurtenissen in m’n leven, gesterkt in mijn hart door de mensen rondom mij. Zo zal ik op weg gaan.

Hierbij aan iedereen die mij steunt met dit project: dank u wel!

Jeroen

Eagerly looking forward to the day of departure, I have warmed up my legs on the Flemish roads.

It will take blood, sweat and blisters (on my bum), being away from everything familiar for four months. For once loosing solid ground. No students to go forward with. No colleagues to relax with. No family who I love having around me. No friends to hang out with. No house that waits for me every night. Being completely alone, left at my own devices. Symbolically, as a Huntington patient who looses everything that is dear to him.

But I am not alone in this challenge. I am overwhelmed with the support, I have received from everyone that I have explained my project to. Strengthened by thousands kilometers of training, strengthened in my head by the amazing events in my life, strengthened in my heart by the people around me. This is how I shall travel.

To everyone who is supporting me with this project: Thank you!

Jeroen

Reageer

